# 13 // Skrivartrassel

Som en i högsta grad beskedlig varelse ser jag alltid till att snåla på att skriva ut dokument i färg. Visserligen kan jag passa på att släppa hämningarna när jag kommer i kontakt med en färgskrivare som inte är min egen. På min praktikplats fick jag åliggandet att göra ett färgglatt och plottrigt collage om ”Kultur i Åmål” där färgskrivaren matade ut massvis med dokument i just färg. Som en sista finish ville jag sätta dit en ”tumme upp” som jag hittat på sökmotorn google, bredvid Åmåls stolthet: bandet ”Kid Down”.

 

Jag brukar vanligtvis kontrollera antalet sidor jag skriver ut, men inte denna gång. I den lilla rutan stod det en j*vla massa tvåsiffrigt. Jag begav mig bort mot skrivaren och tog glatt emot min ”tumme upp” och en bild på Kid Down. Yes.

 

När jag börjar ta ett steg från skrivaren hör jag att maskinen börjar tugga, gurgla och spotta fram mer papper. Det startades en lång rullians på tummar upp, de ploppade fram som en gubbe i en liten låda som skrämmer barn. Det hade bildats en kolossal pappershög framför skrivaren, på enbart tummar upp. Där kom andra Kid Down bilden. Shit, det kommer komma 40 till hinner jag reflektera. Hjärtat bultar, ådrorna i pannan växer, fradgan rinner och jag hinner skrika till mina praktikkollegor: AVBRYT!

 

Datorn vill inte reagera, färgskrivaren spottar, patronen börjar sakta ta slut, jag får lökringar under armarna, bryter ut i panik och skenar fram och tillbak mellan datorn och färgskrivaren. Förnuftet kommer tillbak och jag trycker på paus. Skrivaren avstannar och jag hinner grubbla… Förnuftet säger: Fly.

 

Jag lämnar skrivaren. Näste själ, alltså någon i personalen som ska skriva ut något i färgskrivaren kommer bli attackerad utav ”Kid Down”, precis som om de skulle ha manipulerat hela byggnaden, och följas av ”tumme upp” som ett ettrigt pop-up virus. Direkt någon trycker på fortsätt bryter helvetet lös igen. Rena rama ragnarök.

 

Att göra istället:

 

Ställ in liknande färgskrivare på 100 kopior, skriv något snällt, i stil med ”Vill du gifta dig med mig?” och totalspamma någon du spanar in.

Inkludera gärna en tumme upp!

 

Hälsningar

/ Anneli Svensson

 


Kommentarer
Postat av: anna lindh

haha! så jävla bra :D

2010-02-24 @ 22:00:25
URL: http://www.annonstidning.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0