# 10 // Dricka te med sugrör

Strax efter halv tio tiden fredag kväll skadades en person allvarligt av en eldsvåda i svalget. Räddningsarbetet påbörjades snabbt och den skadade befinner sig just nu i trygghet, under vattenkranen.

 

Enligt räddningstjänsten skall kvinnan ha ådragit sig allvarliga svalg,- och tungskador utav eldsvådan, men skadorna uppges inte vara livshotande. Orsaken till olyckan var att kvinnan druckit jordgubbste med sugrör. Genom en uppsugning med munnen frambringades ett lätt undertryck i sugröret med konsekvens att något flytande forslades upp längs med röret. Är drycken då het, finns risk för brutal eldsvåda.

 

- Jag var inte beredd på att hettan skulle komma så fort. Jag hittade ingen sked att smutta ner teet med så jag använde ett caffe latte sugrör av metall. Det var som en tysk messerschmitt kraschade i halsen. Snabbt som ljusets hastighet, slug som en räv, förklarar kvinnan uppjagat.

 

Att göra istället:

 

Räddningstjänsten uppmanar alla att hålla sig borta från dessa metallsugrör.

-Stäng av spisarna, ventilation, fönster och dörrar, håll barn borta från varma drycker och undvik för allt i världen att förtära föda med hjälp av avlånga cylindrar. I bästa fall, håll er till isglass. Sjukvårdaren springer in till framsätet i ambulansen och hämtar en plastform av ett lejon.

- Den här har jag fått i en Happy Meal. Det är en isglassform. Häll i lite jordgubbssaft i formen, skjuts in i frysen och en timme senare har du en egen isglass, förklarar sjukvårdaren med ett brett, lekfullt flin.

 

/ Anneli Svensson


Kommentarer
Postat av: Anneli Svensson

Nu har du allt fått nissar i brallorna och braxar i sockarna. I en sån dramatisk film för människor med högre IQ kan man omöjligt baka in THE GURU! Det är absolutivt defenilut ett stort misstag. CURRYPIZZA. Min sidenpyamas bär på mycket och har varit ända i Karlstad. Kimmy, jag blir kluven.

2010-02-21 @ 14:20:30
URL: http://annelisvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0